„ JIČÍNSKÁ NOKTURNA“ aneb  SETKÁVÁNÍ – ODCHÁZENÍ

Obnovení zaniklého festivalového cyklu koncertů klasické hudby v Jičíně - Jičínská nokturna, která ve městě probíhala do přelomu milénia a těšila se značné popularitě návštěvníků. Rádi bychom připomenuli a představili v rámci znovuobnovených koncertů  téměř 35 let dlouhou hudební kariéru flétnisty a producenta Miroslava Matějky a řadu významných skladatelů, umělců, herců a osobností umělecké scény. Nebude chybět vzpomínání na odešlé kolegy či autory, které poznal během své umělecké cesty. V letošním roce půjde o 3 akce a z toho dvě jsou věnované letošním oslavám Roku České hudby. Koncertů – besed „Setkávání – Odcházení“ se zúčastní celá řada osobností postupně, kteří s Miroslavem Matějkou či jeho pražským klavírním kvartetem Ensemble Martinů spolupracují. Rádi bychom Vám představili na koncertech díla nejen vlastní interpretací. U současné hudby dojde na povídání s autory a s interprety v závěru. Dotknou se svými vzpomínkami na kulturní a společenské prostředí 70.až až 90. let a milénium, tedy na období jak se říká „kdy se lépe žilo hodnotám, kultuře i lidem“. Dojde též na pozvání řady renomovaných herců a literátů, kdy zazní i trocha poezie či prózy. V neposlední řadě by koncerty  rády nepřímo připomenuli i „genius locci“ jičínských míst v návaznosti na bohatou keltskou historii města a jeho okolí Českého Ráje a podhůří Krkonoš, která je hluboce vryta do geneze paměti krajiny a obyvatel tohoto místa.

 

1.11.2024 – PÁTEK, 18:00

Kostel sv. Ignáce z Loyoly, JIČÍN

DUŠIČKOVÝ KONCERT

„CHANSON“ – HLADIVÉ TÓNY HARFY

Svátek zemřelých – Samhain – nejvýznamnější keltský svátek, kdy dochází k uvolnění hranic mezi naším světem a světem duchů

 

Jitka Hosprová – viola

Kateřina Englichová – harfa

Miroslav Matějka – flétna

Host slovem – Jan K.Čeliš

 

Marin Marais (1656–1728): „Five old france dances“ pro violu a harfu (úprava  J. Hosprová a K. Eng­lichová)

L´Agréable

La Provençale

La Musette

La Matelotte

Le Basque

 

Claude Debussy (1862–1918): Sonáta pro flétnu, violu a harfu (1915)

Pastorale. Lento, dolce rubato

Interlude. Tempo di Minuetto

Final. Allegro moderato ma risoluto

 

Maurice Ravel (1875-1937):  Habanera and Pavana za mrvou infantku pro harfu a violu

                                            (úprava  J. Hosprová a K. Eng­lichová)

 

Gabriel Fauré (1845-1924): "Aprés une rêve"  pro violu a harfu

 

Jacques Ibert (1890–1962): Dvě interludia“ pro flétnu a violu

Andante espressivo

Allegro vivo

 

zpátky nahoru